Utíkají vám návštěvníci z webových stránek? Možná za to mohou špatně zvolené barvy

sdílet:

Modrá barva vyvolává pocit důvěry a klidu. Všeobecně jde o nejoblíbenější barvu, i proto ji používá Facebook. Naopak většina lidí nemá ráda černou, hnědou nebo šedou. Návštěvníkům webových stránek přitom stačí pouhých několik sekund, během kterých se rozhodnou, zda na nich zůstanou či nikoliv. A až 90 % z tohoto působení určuje jejich barevnost. Které barvy preferují ženy, a které muži a jak barevně pojmout stránky, aby z nich návštěvníci neutíkali?

Na webu můžete mít sebezajímavější informace, ale pokud se zároveň významnou měrou nesoustředíte na jejich barevnost, můžete dělat cokoliv a návštěvníky na nich neudržíte. Barva má totiž obrovský vliv na naše postoje a emoce. Když oči zahlédnou barvu, nastartují se procesy, které díky uvolňování hormonů způsobují kolísání nálady, emocí a výsledného chování. To je také důvod, proč designéři a marketéři vždy velmi uvážlivě vybírají správné barvy a design. Velký ohled berou také na to, pro koho co navrhují. Přitom postačí splnit tři jednoduché kroky, kterými lze využít barvu k úspěchu. Jak zvolit ty správné na webu?

1. Vhodnost

Ze statistik společnosti Webnode vyplývá, že drtivá uživatelů webu si barevnost svých stránek vybírá na základě aktuální popularity barvy. Což je chyba. Vybírat by se totiž měla podle toho, zda je vhodná pro účely webových stránek a zda je k nim adekvátní. Každý, kdo si dá čas a popřemýšlí o cílovém publiku - kdo jim je, co chce a co od webu očekává - má z poloviny hotovo. Je-li účelem přilákat lidi, kteří jsou spojeni s přírodou a klidem, je vhodné použít zelenou barvu. Pokud to mají být ti, kteří chtějí být vnímáni jako mladí nebo optimističtí, musí být web tónován do žluté barvy. Bude-li na webu prodáváno zboží, potom není vhodné používat černou barvu. Jestliže se cílové publikum cítí být dominantní nebo inklinující k luxusu, černá je naopak tou nejvhodnější barvou.

2. Ženy vs. muži

Barevné preference se mění na základě pohlaví. Většina lidí se mylně domnívá, že ženami milovaná barva je růžová. Není to tak. Preferují totiž především modrou, purpurovou a zelenou. Muži potom vítají modrou, zelenou a černou. Prokázáno bylo také to, že ženy jsou schopny vnímat mnohem více barev než muži a s tím lze při návrhu designu webu velmi dobře pracovat.

3. Staří vs. mladí

Lidé různých věkových skupin mají různé reakce na barvy. Lidé ve vyšším věku pozitivně vnímají webové stránky s méně kontrastními barvami – lépe působí na jejich oči. Mladí na druhou stranu ocení živější a jasnější barvy. Rozlišovat mezi dospělým a mladým publikem pomocí vhodných barev pro každý web se tak vyplatí.

Připravené šablony

Výběr správných barev na webových stránkách je pořádná alchymie – zvláště pokud jejich majitel není přesvědčeni o své schopnosti koordinace barev. Výsledek může působit harmonicky, nebo jako scéna z hororového filmu. Lze se tomu však snadno vyvarovat. Řešení se nabízí v podobě webových šablon. Připraveny jsou profesionálními webdesignery a vypadají velice reprezentativně. Jejich nasazení je přitom snadné: „V systémech pro tvorbu webu zdarma tak lze učinit na jeden klik. Naši uživatelé je dle zaměření webu mohou sami vybírat z různých kategorii. K dispozici jich máme několika stovek a stále přibývají další. Výhodou je, že každá šablona po aktivaci může vypadat jako originál, protože ji je možné dále přizpůsobovat, a tak slouží především jako inspirace k individuálnímu doladění pro cílové publikum,“ řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.

Nejoblíbenější šablony na Webnode dle odvětví:

Blogy - www.webnode.cz/detail-sablony/9sc3fa

Šablona, která potěší každou umělecky nadanou duši. Perfektní pro články o umění, vlastní tvorbě, novinkách v designu či píšící o jídle a světě módy. Čistý design nechá vyniknout obrázkům všech uměleckých děl, o kterých se rozhodnete napsat. Blog posty je možno vytvořit během chvilky a čtenáři se tak mohou těšit na pravidelný přísun informací.

Řemesla - www.webnode.cz/detail-sablony/c6c4b5

Stylová šablona vhodná pro všechny živnostníky. Je jedno, zda se zabývá kominictvím, zednictvím, opravou automobilů, finanční poradenstvím, provozuje kavárnu, vinárnu, hospůdku, kadeřnictví anebo kosmetický salón. Kontaktní informace v patičce stránek zaručí, že návštěvníci živnostníka vždy najdou.

Byznys - www.webnode.cz/detail-sablony/a74b5c

Vzdušná, přehledná a čistá šablona byla navržena pro firmy. Speciálně se hodí pro vytváření produktových stránek. S pomocí fotky a krátkého popisku prezentujte vaše služby a produkty, které máte na skladě. Je ideální pro chlubením zkušeným týmem i hotovými projekty. Noví zákazníci se k díky tomu jen pohrnou, až uvidí váš web s perfektními texty a moderním designem.

(red) Foto: archiv firem

Obrázek uživatele ruzicka

ruzicka

No comment

Leave a Response

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.